Intern of externe marketing

2 min read

a\Q\Z æAS Marketing wordt met de tijd steeds belangrijker, klanten hebben tegenwoordig meer keus en is het dus van belang dat jij op de juiste manier en het snelst communiceert met de klant om jouw product te kunnen verkopen. Dit kan op allerlei manieren denk dus aan flyers, linkbuilding en het bezoeken van evenementen/netwerk locaties. Alleen hoe wil je deze marketing uitvoeren? Ga je zelf een team samenstellen in je bedrijf of ga je het juist overlaten aan andere bedrijven? In dit artikel lees je of je jouw marketing intern of juist extern wilt laten uitvoeren.

Intern

Dit kan handig zijn als je binnen je bedrijf al een paar mensen hebt die een expertise hebben in marketing, maar dit kan net zo goed een reden zijn om het juist niet intern te willen doen. Als je niet de expertise hebt om je marketing processen kwalitatief sterk uit te voeren dan kan je eigenlijk zelfs verlies maken omdat de marketing niet de benodigde resultaten behaalt. Wel zorgt dit ervoor dat je juist meer controle hebt over je eigen marketing, je hoeft dan niet afhankelijk te zijn van een ander. Maar als je niet over de juiste kennis beschikt, kan dit een hele uitdaging zijn.

Extern; linkbuilding uitbesteden

Als je bijvoorbeeld denkt aan Linkbuilding uitbesteden aan een ander bedrijf kan het veel zorgen van je afnemen. Dit bespaart je ook wat kosten en tijd, zo hoef je zelf geen onderzoek te doen naar wat voor woorden je moet gaan gebruiken en wat voor artikelen er geschreven moeten worden. Wanneer je marketing processen aan een extern bedrijf overlaat zal je wel dat bedrijf moeten vertrouwen om bepaalde keuzes voor jou te maken, dit is niet erg als je goed je onderzoek hebt gedaan over het bedrijf zelf. Meeste van zulke bedrijven zijn ook gespecialiseerd in marketing en weten dus goed hoe ze meer aankopen voor jouw bedrijf moeten genereren. Linkbuilding uitbesteden is daarom een verstandig keuze!